Hong Kong, Hanoi, Ha Long Bay, Nihn Bihn & Hoi An

26 juni 2018 - Đà Nẵng, Vietnam

Het einde van onze reis is in zicht. Na 58 dagen weg geweest te zijn vliegen we aan het einde van de middag terug naar Hong Kong waar we overstappen op het vliegtuig naar Amsterdam. We hebben een prachtige reis achter de rug. Graag nemen we jullie nog even mee in onze afgelopen dagen.

Wat hebben we genoten in Hong Kong, een stad waar we beide nog wel eens naar terug willen. Met de Victoria Peak, de trammetjes en Macau. Macau is een eiland naast Hong Kong, het Las Vegas van Azië. Je kan daar in één dag half Europa zien en nog een gokje wagen, super gaaf om te zien.

Toen doorgevlogen naar Hanoi. Het gevaarlijkste wat we gedaan hebben tijdens onze reis? De straat oversteken in Hanoi. Bussen, auto’s, fietsers en heel veel scooters komen van alle kanten, één grote chaos. Gelukkig leerde we tijdens een heerlijke foodtour hoe we deze uitdaging moesten aangaan.

Daarna mochten we even bijkomen in Ha Long Bay, wat is dat prachtig! We hebben een cruise gedaan met één nacht overnachten op de boot. Dat staat zeker in onze top drie.

Nihn Binh was vroeger de hoofdstad van Vietnam. Daar hebben we gevaren in een houten bootje, met 38 graden, zonder enige schaduw. Jullie begrijpen wel dat we daar goed verband zijn.

En toen door naar onze laatste bestemming Hoi An. Vroeger een belangrijke havenstad. Sinds het oude deel van de stad op de Unesco lijst staat, is het meer in trek bij de toeristen. ’s Avonds is het vooral prachtig. Alles is verplicht met lampionnen en alle bootjes in de rivier hebben een lichtje op hun bood, prachtig! Vlak bij Hoi An hebben we nog een klein eilandje bezocht om de snorkelen. En we hebben nog hele oude tempels bezocht.

Kortom, alles bij elkaar hebben we een hele mooie reis gehad. Maar we hebben ook wel weer zin om naar huis te gaan. Bedankt voor het mee lezen en alle lieve berichtjes. En tot snel!

Groetjes Manon & Petra

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Chris en adrienne:
    26 juni 2018
    Geweldig!!
    Kan me voorstellen, dat jullie schijf nu echt vol zit.
    Kom lekker weer naar huis.......en het is mooi weer hier!!!
    Hele goede reis...groeten.