Xi'an, Chengdu, Kunming, Dali, Lijiang, Guilin, Yangshuo, Hong Kong

11 juni 2018 - Hong Kong Island, China

Hi allemaal,

Bij het typen van de titel besef ik me pas hoeveel we de afgelopen tijd hebben gereisd en gezien. Mede door ons drukke reisschema en de slechte verbinding hebben we de afgelopen dagen geen reisverslag kunnen schrijven.

Xi'an- In Xi'an hebben we het terracottaleger bezocht wat erg indrukwekkend was om te zien omdat het zo immens groot is en de beelden zo gedetailleerd en verschillend waren. Naast het Terracottaleger hebben we de stad ontdekt en wat was dit een leuke en gezellige stad. Het mooie van deze stad is ook dat de bezienswaardigheden relatief dicht bij elkaar zijn. We hadden er graag nog wat langer verbleven.

Chengdu- In Chengdu draait alles om de panda's. Op elke hoek van de straat zijn (nep)panda's te vinden. natuurlijk hebben we ook de echte panda's bezocht in het research breeding center. Wat een leuke beesten!

Kunming - Kunming is de hoofdstad van de provincie Yunnan. Hier zijn we naar het stoneforest geweest en zijn we de western hill op geweest voor een mooi uitzicht over het meer.

Dali- In de omgeving van Dali is de natuur werkelijk prachtig we zijn daarom de bergen in gegaan voor een stevige hike om de omgeving eens van boven te zien. Het heeft ons veel zweet en moeite gekost om boven te komen maar het uitzicht was het waard. Daarnaast zat dicht bij ons hostel een ancient city waar het barstte van de gezellige straatjes en leuke souvenirwinkels. Hier wilden we nog wel een paar dagen rondlopen, al was dit niet goed voor onze portemonnee geweest.

Lijiang- In Lijiang waren we maar 1 dag. Hier hebben we de black dragon pool bezocht. Het groene meer de tempels op het meer en de witte bergen op de achtergrond zorgden voor een mooi plaatje. Daarnaast verbleven we weer in een levendige ancient city vol kleine winkeltjes en snackkraampjes.

Guilin - In Guilin heeft Petra de Longji rijstvelden bezocht dit was een bijzonder mooi uitzicht.

Yangshuo-  Vanaf Guilin zijn we met een cruiseboot naar Yangshuo gegaan. Het was die dag ontzettend warm dus de airco op de boot beviel ons prima. Waarna we door verschillende guides weer naar boven (het upperdeck) werden gestuurd om foto's te maken. In Yangshou zelf was het ook gemiddeld 32 graden en heel benauwd we hebben deze dag vooral uitgerust van het vele reizen de afgelopen dagen.

Hong Kong- Van Yangshou zijn we weer terug naar Guilin gegaan om vervolgens de laatste nachtrein te pakken naar Shenzhen. Hier zijn we de grens overgestoken en in Hong Kong aangekomen. We hebben de eerste dag rustig aan gedaan. We verblijven hier op Hong Kong Island waar we de ene dure winkel/ auto na de andere tegenkomen. Morgen duiken we verder de stad in en gaan we op verkenningstoer.

Tot de volgende keer!