Kyoto & Tokyo

20 mei 2018 - Shanghai, China

Heey allemaal,
Vandaag een berichtje vanuit Shanghai. Ondertussen hebben wij namelijk Japan ingeruild voor China. We hebben een hele mooie tijd gehad in Japan. Leuke, mooie en soms bizarre ervaringen opgedaan. De laatste keer schreven we dat we in Kyoto waren. Kyoto was de voormalige hoofdstad van Japan. Een wat rustigere stad dan Osaka en Tokyo. In Kyoto hebben we heel veel maar dan ook heel veel tempels gezien. Die samen gaan met de oude Japanse cultuur. We hebben Geisha’s mogen aanschouwen. Dat zijn Japanse vrouwen met de traditionele witte make-up, die zich kleden in de prachtige kimono’s en hun leven wijden aan de oude dans en muziek cultuur van Japan.
De afgelopen dagen hebben we Tokyo mogen bezichtigen. Hier vielen we van de ene verbazing in de andere. Van de mega billboards tot de het drukste kruispunt ter wereld, waar iedereen zonder trekken of duwen over kan steken. Een mega stad waar iedereen nog steeds omkijkt naar de ander. Als voorbeeld; een lokale Japanner die onze Franse vrienden van het station naar ons restaurant bracht, en later gezellig een hapje mee heeft gegeten en ons ook weer netjes bij de juiste trein af heeft gezet en dit alles omdat hij zag dat ze wat hulp nodig hadden op het station en hij graag Engels wilde spreken.
Nu zijn we aangekomen in Shanghai, China. De cultuurshock is groot. In de paar uur dat we hier nu zijn kunnen we wel zeggen dat Japan en China twee uiterste van elkaar zijn. Heel gaaf om deze verschillen van zo dichtbij mee te kunnen maken. Helaas hebben we in China wel minder mogelijkheden tot internet en geen toegang tot whatsapp jullie kunnen ons bereiken via WeChat. Waarschijnlijk zullen we hierdoor de komende tijd wat minder foto’s en berichtjes plaatsen op de site.
In ieder geval, leuk dat jullie meelezen en tot de volgende keer! Wij duiken nu verder China in.
Groetjes!
Manon & Petra